Wednesday, August 31, 2022

تهیه نقشه utm

 

به گزارشخبرگزاری آنا نقشه‌ برداری یکی از روش‌هایی است که اطلاعات یک ملک به طور دقیق به دستآید. نقشه‌ برداران با استفاده از تجهیزات مختلف نسبت به بدست آوردناطلاعات درباره املاک مختلف اقدام می‌ کنند. نقشه‌ برداریutmیکی ازمهمترین نقشه‌ برداری‌ ها در شرایط فعلی کشور است. تصرفات زیادی در املاک وزمین‌ های مختلف توسط افراد زیادی انجام می‌شود به همین علت دولت تصویبکرده که از نقشه یو تی‌ ام استفاده شود. با ما همراه باشید تا اطلاعاتیدرباره آموزش‌ نقشه‌ برداری یو تی‌ ام برای شما ارائه کنیم.

                                

نقشه‌ برداری یکی از روش‌هایی است کهاطلاعات یک ملک به طور دقیق به دست آید. نقشه‌ برداران با استفاده ازتجهیزات مختلف نسبت به بدست آوردن اطلاعات درباره املاک مختلف اقدام میکنند. نقشه‌ برداریutmیکی از مهمترین نقشه‌ برداری‌ ها در شرایط فعلیکشور است. تصرفات زیادی در املاک و زمین‌ های مختلف توسط افراد زیادی انجاممی‌شود به همین علت دولت تصویب کرده که از نقشه یو تی‌ ام استفاده شود. باما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره آموزش‌ نقشه‌ برداری یو تی‌ ام برایشما ارائه کنیم.

 

نقشهutmیو تی‌ ام چیست؟

 

نقشه‌ ای که در آن موقعیت و مساحت ملک،ابعاد آن درواحد سانتی‌متر و جدول مختصات در گوشه‌ های ملک آورده شده نقشهیو تی‌ ام است. این نقشه اگر به یکی از اداره اسناد کشور ارائه شود از رویاین نقشه مساحت دقیق ملک و حدود اربعه آن مشخص می‌شود و هیچ شخصینمی‌تواند سند دیگری روی ملک موردنظر دریافت کند. این نقشه ازبسیاری ازکلاه‌ برداری‌ها جلوگیری می‌کند. هر ملکی که دارای نقشه یو تی‌ ام باشد بهراحتی قابل خرید و فروش است و هیچ کس نمی‌تواند ایرادی در آن بگیرد.  

 

این نقشه یک نقشه کاداستری بر اساس قانون جامع کشوری است. امروزه هر یک از سازمان‌ هایی که مربوط به اسناد هستند مردم را موظف بهتهیه نقشهutmمی‌ کنند. این نقشه امنیت بسیار بالایی دارد. کاداستر سیستم مدیریتالکترونیکی است که مربوط به املاک است و ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین تغییرداده است. هر نقطه‌ای که روی نقشه یو تی‌ ام وجود دارد مختصات منحصر بهفردی دارد. پس از تهیه این نقشه می‌توان مختصات تک تک نقاط آن را روی کرهزمین بدست آوردتهیه نقشه utm

 

چرا این نقشه ضرورت دارد؟

 

با تهیه نقشه یو تی‌ ام شما می‌ توانیدصاحب ملکی شوید که در هیچ کجای جهان مختصاتی مشابه با مختصات آن وجودنداشته باشد. بنابراین تهیه این نقشه زمانی ضرورت پیدا می‌کند که شمامیخواهید هزینه‌های زیادی را از بابت خرید یک ملک بپردازید. اینکه شما درابتدا و قبل از پرداخت هزینه‌ های زیاد از بابت خریدن ملک، هزینه‌ هایکمتری نسبت به تهیه نقشه یو تی‌ ام بپردازید صرفه بهتری دارد تا این که شماملک را بخرید و متوجه شوید که سند مربوطه متعلق به ملک شما نیست و یااینکه به صورت کلاهبرداری به چندین نفر فروخته شده است. جانمایی پلاک ثبتی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که نقش های یو تی‌ ام دارد. شما می‌توانید بااستفاده از این نقشه سند تک برگ ملک خود را دریافت نمایید که به ارزش ملکشما می‌افزاید.

 

کارشناس نقشه برداریبا توجه به مهارت و تجربه‌ای که در این زمینه دارد می‌تواند اطلاعات دقیقیرا از ملک مورد نظر شما دریافت نماید و نقشه یو تی‌ ام را به شما تحویلدهد. شما باید حتماً این نقش را تهیه کنید و به سازمان‌های مربوطه تحویلدهید تا بتوانید سند زمین را به نام خودتان بزنید و یک سند رسمی دریافتنمایید. با گرفتن نقشه یوتی‌ام در هر یک از ادارات مربوط به اسنادمی‌توانید در زمان بسیار کوتاهی مراحل اداری خود را انجام دهید. این نقشهمزیت‌ های زیادی دارد پس تهیه آن را از دست ندهید.

 

آموزش بدست آوردن این نقشه

               

به دست آوردن نقشه یو تی‌ ام کار راحتینیست و باید داده‌های دقیقی به سیستم وارد شود تا از طریق گیرنده‌ هایماهواره‌ ای بتوان موقعیت دقیق ملک راتشخیص داد. سامانه شمیم یکی ازسامانه‌ های مهم برای به دست آوردن نقشه یو تی‌ ام است. این سامانه دراختیار تمام مردم قرار دارد و شما می توانید با مراجعه به این سامانهدرخواست نقشه یوتی‌ام داشته باشید. گیرنده‌ های ماهواره‌ای از طریق اینسامانه به موقعیت ملکشما ارسال می‌ شوند و مختصات دقیق آن را به دست میآورند.

 

بدست آوردن این نقشه توسط مهندسان نقشهبردار هم طی دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول مرحله زمینی است که چهارگوشهملک مشخص می‌شود. مرحله دفتری هم وجود دارد که شامل کارتوگرافی و پلاتومهمورکردن نقشهنهایی می‌شود. در مواردی که مساحت زمین کم باشد و مالک بهچهار مرز ملک خود اشراف کامل داشته باشد یعنی ملک حصار شده باشد و یا محدودبه ملک‌های چهارطرف خود باشد و یا با مرزهای طبیعی محدود شده باشد، مهندسباید طبق حدودی که مالک می‌گوید ابتدا اطلاعات اولیه را ثبت کند. سپس بایدتوسط دستگاه‌ های نقشه‌ برداری توسط کارشناس رسمی در سیستم ثبت و ضبط شوند.

 

در حالت دیگر اگر زمین هیچ مرزی نداشتهباشد ابتدا باید مرزهای زمین مشخص شود که براساس شماره قطعه تفکیکی ملک اینکار انجام می‌شود. این کار برای جلوگیری از اختلافات مرزی بین همسایگانوصاحب ملک موردنظر انجام می‌شود. اطلاعات خام ذخیره شده در دیک پروسه فنیروی هم اندازی اطلاعات مختلف تبدیل به موقعیت یوتی‌اممی‌شوند.این ملک بایدمختصات دقیق داشته باشد تا بتوان نقشه یوتی‌ام آن را بدست آورد. در اینمرحله مهندس نقشه.بردار باید با استفاده از تجهیزات نسبت به بدست آوردناطلاعات دقیق اقدام کند و سند رسمی را تحویل اداره اسناد دهد. استفاده ازگیرنده‌هایماهواره‌ای بهترین روش برای بدست آوردن نقاط مختصاتی است. اگریک ملک در مکانی باشد که دسترسی به آن امکان پذیر نباشد باید حتما ازگیرنده‌هایماهواره‌ای برای بدست آوردن حد و مرز و اطلاعات ملک استفادهشود.

 


کارشناس تقشه‌ بردار چه خصوصیاتی دارد؟

 

یک نقشه‌ بردار مطمئن آموزش‌ های لازم راجهت بدست آوردن نقشه یو تی‌ ام دیده‌ است و می‌ تواند این نقشه را به سرعتبه دست آورد.‌هزینه‌ های این نقشه‌ ها هم با توجه به اطلاعات مندرج در آنها تعیین می‌ شود و با یکدیگر متفاوت هستند. هر چه اطلاعات بیشتری در نقشهوجود داشته باشد باید هزینه‌ های بیشتری برای نقشه‌ برداری یو تی‌ امپرداخت شود. آموزش نقشه یو تی‌ ام در زمان کوتاهی امکان‌ پذیر نیست و بهاحتینمی‌ توان آن را توضیح داد. این آموزش باید به صورت عملی اتفاق بیفتدوآموزش‌ های ابتدایی آن به طور کامل توسط اساتید به شما ارائه شوند. برایاینکه این نقشه را بهتر درک کنید می‌توانید از سامانه شمیم کمک بگیرید.

 

سخن پایانی

 

در اینمطلب سعی کردیم نکاتی درباره آموزشنقشه‌ برداری یو تی‌ ام برای شما ارائه کنیم تا با اهمیت و ضرورت این نقشهآشنایی پیدا کنید. امروزه نقشه‌ های یو تی‌ ام جایگزین تمامی نقشه‌ هایقدیمی شده‌ اند و بهترن نمونه نقشه در شهرهای پرجمعیت محسوب می‌ شوند. اگرپاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می‌توانید پاسخ سوالات خود را از طریقمشاوران گروه کارشناسان رسمی مفروز دریافت کنید.

 

منبع: گروه کارشناسان رسمی مفروز/ کارشناس رسمی دادگستری https://mafrooz.com/


No comments:

Post a Comment

Clucks and Cackles: The Rhythmic Poetry of Chicken Choruses

 Inside vivid tapestry involving outlying lifestyle, you will find there's melodic symphony that will resonates over the job areas along...