Wednesday, January 25, 2023

غذاهایمحلیکرمانشاهی

مردم کرمانشاه مانند سایر نقاط ایران مهمان نواز هستند، بنابراین غذاهای خوبی دارند. غذاهای محلی کرمانشاهی بسیار خوشمزه و در سایر نقاط کشور پخش می شود. دنده کباب معروف مردم این شهر در اقصی نقاط ایران طرفداران بی شماری دارد. اگر انواع غذاهای محلی کرمانشاه را بشناسید، می دانید در سفر به این شهر به دنبال چه چیزی در منوی رستوران ها باشید.آشپزیبه سبک کرمانشاهی نیز مثل سایر اقوام ایرانی شما را سر کیف خواهد آورد.

 

دنده کباب

 

غذاهای کرمانشاهی به خاطر دنده کباب معروف است. این کباب خوشمزه در واقع همان کبابی است که در سایر نقاط ایران طبخ می شود. با این حال، باید بدانید که تفاوت هایی وجود دارد. دنده کباب کرمانشاهی از گوشت گوسفند درست می شود و با زعفران و ادویه هایی که منحصر به فرد این شهر است طعم دار می شود.

در مجله سفر و آشپزی سفرپیشدر این باره مطالب بیشتری خواهید یافت.

 

اگر در راه کرمانشاه نیستید و در شهرهای دیگر زندگی می کنید، سعی کنید غذاهای محلی را به صورت آنلاین خریداری کنید. با جستجوی نام این کباب در اپلیکیشن های محبوب سفارش غذا، رستورانی را پیدا کنید که دنده کباب کرمانشاهی سرو می کند. اما مهم است که غذاهای محلی کرمانشاه را از جای مطمئن تهیه کنید.

 

خورشت خلال بادام

بادام اسلایس استیویا به قول معروف یکی از نام های معروفی است که در زبان کرمانشاهی زیاد شنیده می شود. وجود این آش خوشمزه سر سفره یکی از تعهدات به سبک مهمان نوازی مردم این شهر است.

 

اصرار کرمانشاهی ها برای سرو این سوپ کاملا منطقی است. چرا؟ چون خیلی خوشمزه است آبگوشت خلال شده از گوشت گوسفند، روغن کارمانشاهی، گلاب، تکه های بادام، زرشک و رب گوجه فرنگی درست می شود. عطر برنج اصل خیس شده در روغن کرمانشاهی ترکیبی ایده آل با این سوپ ایجاد میکند.

 

3. آش عباسعلی

 

آش عباسعلییکی از آش های معروف کرمانشاه است که برای روزهای سرد زمستان گزینه خوبی به نظر می رسد. کرمانشاه شهر باحالی است و حضور سرآشپزهای معروفی چون عباسعلی در منوی غذاهای معروفش دور از ذهن نیست.

 

برای تهیه این سوپ از نخود، لوبیا، عدس و پوره گندم استفاده می شود. وقتی ادویه های مخصوص، روغن کرمانشاهی و سبزیجات معطر به ترکیب اضافه می شود، نتیجهیک غذای خوشمزه و پرطرفدار است که بسیاری از ذائقه ها را برآورده می کند.

 

4. والک پلو

والکیک سبزی محلی است که کرمانشاهی ها از آن برای تهیه والک پلو استفاده می کنند. در والک پلو علاوه بر این سبزی که در زبان محلی کول نیز نامیده می شود، از زبان گوساله، برنج، روغن کرمانشاهی و ادویه مخصوص استفاده می شود.

 

برخی والک پیلا را با مرغ و ماهییا گوشت گوسفند درست می کنند. اگر زبان خرس را دوست ندارید، انتخاب انواع دیگر گوشت برای پخت این غذا مانعی ندارد و بر طعم آن تاثیری نخواهد گذاشت. انتخاب باشماست.

 

5. کوفته شیرین کرمانشاهی

کوفته در ایران به سبک های مختلف و با مواد مختلف درست می شود. کرمانشاهی‌ها هم مانند بسیاری از شهرهای ایران، کوفته‌های خود را دارند. از مواد اولیه این غذا باید به شکر، نعناع خشک، پیاز، گوشت، سرکه و تخم مرغ اشاره کرد.

 

این غذا با نان محلی و سبزیجات مصرف می شود. اگر به کرمانشاه سفر کردید، کوفته های شیرین کرمانشاهی را از دست ندهید. طعم شیرین و شور این غذا را دوست خواهید داشت.

 

6. آش سورانه

گیاهی بومی به نام سوران در کرمانشاه می روید که پایه اصلی تهیه آش سوران است. کرمانشاهی ها این آش را در فصل بهار می پزند و گوشت، روغن زیتون، شکر، رب انار و پیاز را به آن اضافه می کنند. این سوپ طعم خوب و جهانی دارد و برای شام در یک روز بهارییایک عصر پاییزیگزینه بسیار مناسبی است.

 

7. جرگ وبز

جرگ و بز از آن دسته غذاهایی هستند که نمی توان ماهیت غذا را از روی نام آنها حدس زد. جرگ و بز از جگر گوسفند درست می شود. این جگر را در خاکستر سرخ می کنند و می پزند و با نمک و فلفل و زردچوبه مخلوط می کنند و در روده تمیز گوسفند نگهداری می کنند.

 

این ترکیب جدید دوباره گریل می شود و گوشت بره و بز به دست شما می رسد. شاید توصیف و تعریف تهیه این غذا برای خیلی ها خوشایند نباشد، اما طعم آن از نظر بسیاری از افراد بی نظیر است.

 

8. ونوشک پلو 

 

پسته کوهی در کرمانشاه کشت می شود. کرمانشاهی ها از آن برای تهیهونوشک پلو استفاده می کنند. در این غذای معروف به غیر از ونوشک از برنج، گوشت، و زعفران نیز استفاده می شود. این غذا در بین ساکنان کرمانشاه بسیار محبوب است و از آن برای پذیرایی از مهمانان نیز استفاده می کنند.


No comments:

Post a Comment

Toto Sites Demystified: The Path to Betting Mastery

 From the a digital era, where by exclusive ordeals command your day-to-day day-to-day lives, this attract connected with on the net betting...